onsdag, februari 17, 2010

drömmar och douglas

,
Var på Gotland. På väg hem, Susannes bror som av någon anledning hette "Yorchi" åkte med mig. Han var en idiot. Vi satt på en buss mot hamnen. Tröttnade på att sitta med honom så jag gick längst bak. Satt en tjej där. Fick den där blicken, och det där leendet. Klickade direkt. Eller vad man ska säga. Vi satt där, längst bak, vi hade aldrig träffats förut, aldrig pratat men det gjorde ingenting. Vi närmade oss hamnen, vi hade blivit försenade, vi såg båten åka och nästa skulle gå om tre timmar. När vi klev av tog hon min hand och drog iväg mig mot utkanten av Visby. Det var soligt. Inga moln. Vinden var inte för kraftig. Den var... Perfekt.
Vi låg i det svala gräset och såg varandra i ögonen. Det pirrade i magen och jag var så jäkla nervös. Sen älskade vi i sommarsolen. Jag var lycklig. Och det kändes bra.
Vi hade en egen hytt på vägen hem samt ett stort urval av dåliga filmer. Men dåliga filmer är lite charmiga. Så det gjorde inget. Tror bestämt vi tittade på Hitta Nemo... eller "tittade" snarare. När vi kom fram åt vi middag innan det var dags att ta farväl, med numret i min hand och fjärilar i min mage tog vi farväl med en kyss.
Sen vaknade jag.

1 kommentar:

Douglas sa...

Vadå sno min text bara sådär?