lördag, november 19, 2011

grottor och tidsplacering

Undrar jämt vad som händer med de överenskommelser jag gör med mig själv. När jag ena dagen bestämmer mig för hur jag ska hantera allt och dagen efter är det som om jag inte hade haft någon gårdag. Jag har svårt att tro att du vet hur du påverkar mig. Sådär så att jag i grund och botten sviker mig själv? För vad? För att under att par dagar undra vem jag är och dagarna efter det vara besviken tills jag plötsligt ser klart vad denna dans egentligen är. Jag glömmer hur du fungerar, vad du tänker och vad du egentligen vill för att jag glömmer stegen. Glömmer vad jag vill, vem jag är och vart jag är på väg. Så jag bestämmer. Jag glömmer. Och allting börjar om. Bara för att du egentligen inte vet vem du är. Eller vad du vill. Så nu bestämmer jag igen. Men jag antar att om ett par dagar så har jag glömt det. Eller förträngt det. För att stegen är alltid desamma. Det är du som ändras.

Inga kommentarer: